youdecide.blogg.se

Min röst.

Tacksam

Kategori: Allmänt

Hej alla. 
Idag är en dag då jag ska vara seriös i mitt inlägg, tro det eller ej.😆 

Idag handlar det om att vara tacksam och att uppskatta vad och vilka man har runt omkring sig. Det är viktigt att reflektera över det, varje dag egentligen. 

Varje dag dör barn runt om i världen, och du ditt lilla rövhål gnäller över din iPhone 5 när det finns iPhone 6. Jag köpte en ny telefon för en vecka sen, och skämdes lite för att jag hade en fullt fungerande telefon, men har i typ hela mitt liv önskat efter en iPhone. Och jag är inte den som köper nytt särskilt ofta. Bilar kan köra utan nyckel väldigt bra för det är ju jävligt jobbigt att sätta nyckeln i hålet. Vi köper nytt hela tiden, utan att alltid tänka på det bara för att få bekräftelse eller för att man inte våga vara sig själv. 
Kom igen alltså, lev i nuet, sluta vara som alla andra och var för fan nöjd med det du har, att alltid sträva efter det bästa kommer aldrig göra dig nöjd. 
Ändra på dig och du kommer få ett lyckligare liv, ett mer tacksamt liv. 
Alltså med andra ord, sluta gnälla era rövhål och njut av livet medans du har det. Det finns alltid någon som har det värre. 
Tack för mig, hej. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: