youdecide.blogg.se

Min röst.

Inte för att vara en präktig, äcklig svensk men...

Kategori: Allmänt

Den roligaste dagen på hela året, för mig, är julafton, speciellt vart annat år då vi samlas hela familjen. Julafton för mig är inte god mat eller julklappar, för mig är det hela familjen tillsammans med samma härliga förväntningar. Julafton är aldrig något som jag vågar längta efter eller se fram emot, inte förens julafton själv är här.

Och då till den delen som nästan gör mig lite irriterad på mig själv att jag alltid måste tänka så, men det är sån jag är. 

Julafton är glädje och kärlek, musik och mat, jultomte och klappar. Men för alla är inte julafton den mysigaste, bästa dagen. För vissa är detta den värsta dagen på hela året. För dom som inte har någon familj och är helt ensamma, det skulle lika gärna kunna vara jag. Eller dom hemlösa, jag vet nog vad du tänker, 'det är deras egna fel, vem bryr sig'. Men kom igen, vi kan inte se allt svart eller vitt, det är 2014 och allting är långt från så enkelt som svart/vitt. 

Så, för att inte gå in på det för mycket och göra dålig stämning (och få mig själv att känna mig extremt bortskämd) så vill jag bara säga en sak, var tacksam om du har familj och en mysig jul, var tacksam och ta inte allt föregivet, ta inte något föregivet. Och ha de hemlösa och de människor utan familj i en liten del av hjärnan och tänk på dom, iaf någon sekund. Och om du inte bryr dig så kan du iaf låtsas, och skämmas lite.

Glad jul! 🎅🎄

Kommentarer

  • Ååådii! säger:

    GOOOOOOOD JUUUUUL!!

    2014-12-24 | 09:48:30

Kommentera inlägget här: