youdecide.blogg.se

Min röst.

Gud, go fuck yourself

Kategori: Allmänt

Alltså, kalla mig galen men hur kan man tro på en Gud? Hur kan man se upp till någon stor när världen är som den är? Hur kan man tro att det finns någon högre kraft när jorden är som 'jorden som 'Gud' glömde'? Hänger ni med på hur jag tänker? 
Jag ska bryta ner det lite till för er som är tröga. 
Många ser upp till 'Gud' eller vad ni vill kalla det, ber och tror att det ska bli en bättre förändring. Jag skulle kalla dom människorna för sådana människor som inte lever i verkligheten eller dom som är rädda för verkliga livet och tror att man kan leva i 'gud' bubblan och visst, det går ju men man måste kunna se världen så som den är och inte bara i glitter och guld. Och jag ska också tillägga att jag inte dömmer dig om du tror på Gud, jag tror inget om dig, jag vet att du är galen. 
Varje dag dör för fan oskyldiga barn, i krig, i svält, i törst, men en Gud finns. Varje dag blir djur misshandlade och slagna till döds, men jag tror på att en högre kraft finns. Varje dag blir också barn och vuxna misshandlade, men jag väljer att se upp till Gud. Alla barn har inte skolor att gå till, mat på bordet eller ett jävla tak över huvudet. Många människor går utan familj och många blir alkoholister och drog missbrukare. Här sitter jag med min iPhone och någonstans i världen dör ett barn.  
Det är förjävligt och orättvist. Det är inte något som jag kan göra något åt, vissa grejer kanske men jag kan inte göra all förändring men inte fan tror jag på Gud eller någon högre kraft. 
Jag väljer att leva i verkligheten och hoppas att den där Gud kan vakna upp någon gång och göra vad den borde. 
Tack så mycket! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: