youdecide.blogg.se

Min röst.

Skoltrött

Kategori: Allmänt

Jag är så in i helvetes jävla skoltrött och är trött på allt som har med skiten att göra. 
Jag trodde verkligen att det skulle bli en förändändring, ny skola, nya möjligheter. Men i det här fallet är det bara samma tråkiga skit, det ända roliga är musiklektionen en gång i veckan, och jag menar, är det inte musik jag valt? Borde det inte vara mer musik och mindre skit lektioner? Iallafall tycker jag det.
Så vad ska man göra när man snart är 16 år och inte pallar med skolan mer och redan haft det så i minst två år? 
Någon tänker antagligen "kämpa på" men när man är trött på att kämpa, när man gjort det tillräckligt, till ingen nytta egentligen. Och jag har ingen erfarenhet av något och är inte överdrivet bra på något, bara att vara mig själv om det nu räknas. Jag har klarat mig igenom åttan och nian för att jag hade snälla lärare eller något, men jag har knappt lärt mig ett skit. Läst på precis innan provet och sedan snabbt skrivit ner det och sedan glömt det igen. Jag säger inte att jag är värdelös, det vet jag att jag inte är men jag har inte lärt mig något dom två åren som varit värst, dom som jag i stort sett skolkat mig igenom. 

Jag behöver hjälp med det här, råd eller förslag. Jag pallar inte skolan mer. Men jag vill bli någon. Jag vill vara en del av något men hur? 

Tack för mig, hej. 
Ps. Har ni inget annat att säga än att jag borde stanna i skolan så vill jag inte heller veta. 

Kommentarer

  • Yasse säger:

    Kolla om du kan byta linje? Innan det går för lång tid och du måste gå om ett år för att byta. Sen är det bara att hålla ut! Fokusera på det roliga och tänk inte förmycket! Det är så värt det på studentdagen! Jag var nära att hoppa av både två och tre gånger men är glad att jag inte gjorde det!

    2014-10-06 | 06:16:18

Kommentera inlägget här: