youdecide.blogg.se

Min röst.

50 saker du (kanske) inte vet om mig

Kategori: Allmänt

1. Jag gillar att läsa böcker. 
2. Jag samlar på flärpar, alltså sådana som man öppnar burkar med. 
3. Jag har typ 2000 av dom hära flärparna, och jag kanske har bidragit med en tretioelftedel av dom, det är bra att ha en stor familj. 
4. Google är mitt liv. 
5. Jag är alltid sen med att upptäcka nya grejer. 
6. Det är det som gör mig cool. 
7. Jag är egentligen en tönt, och det är jag glad för. 
8. Jag har aldrig rökt eller snusat, druckit alkohol eller tagit droger. 
9. Jag HATAR advokater, nästan alla. Jag tycker att det dom gör är helt fel. Det är inte mänskligt.
10. Jag är ett stort fan av julen och juletid. 
11. Jag har velat ha en iPhone så länge jag kan minnas och nu jävlar har jag kunnat köpa en och inser att jag aldrig känt mig mer som en idiot än när jag sitter i en folkmassa och nästan varenda en har en likadan telefon som jag har, det skålar vi för. (😖) 
12. Jag gillar pingviner, ugglor, elefanter och giraffer.
13. Jag har massa åsikter. 
14. Jag står alltid för vad jag tycker. 
15. Jag säger ifrån när det inte passar mig, oftast iaf.
16. Jag är lite rädd för läskiga katter. 
17. Jag är inget stort fan av spindlar. 
18. Jag avskyr tjejer, för att som är jobbiga. 
19. Men dom kan också vara jävligt snygga (irriterande) 
20. Jag gillar dyster musik. 
21. Men också glad och glad musik. 
22. Är din låt på min Spotify, då betyder det att du/din musik har tur som är bra nog för att förtjäna det.
23. Jag gillar rättvisa.
24. Jag är för homosexualitet. 
25. Jag är för att alla ska få vara sig själva. 
26. jag blir förbannad när jag ser dom smala skyltdockorna. 
27. Och jag tycker dessutom att "normalt" är när man har lite mer än ben och hud, "fylligt" är fint. 
28. Jag tycker inte att det finns ord såsom 'normal' och 'onormal' för att du är fan inte normal eller onormal du heller. Det finns ingen som är det. 
29. Jag blir också förbannad när någon tycker att det lilla man kan göra eller bidra med inte är tillräckligt och därför låter bli. 
30. Jag menar, om det så räddar ETT liv eller gör det bättre för EN människa eller ETT djur så borde det vara tillräckligt. 
31. Jag blir förbannad när folk klagar. 
32. Och nu kanske du tycker att det är jag som klagar, men serru, så är det då inte. 
33. Jag är rätt så konstig. 
34. Du ska vara glad för att du slipper leva med min hjärna. 
35. Jag har svårt för att inte tänka på dom som har det svårt. 
36. Och när det väl slår till så blir jag skit ledsen och förbannad, återigen. 
37. Jag tror inte på Gud.
38. Anledningen till det är främst för att, hade det funnits något som Gud så hade världen inte varit så orättvis, och jag kan ju faktiskt inte ta på honom.
39. Jag älskar snälla människor och jag vänliga ansikten. 
40. Jag tycker set är bra med nyår, det ger alla en extra chans, och det är ett ypperligt tillfälle att börja ändra på sitt liv om det behövs.
41. Och snygga killar, givetvis. 
42. Jag är glad för att jag är jag. 
43. Jag är aldrig sen med att säga vad jag tycker. 
44. Jag har en jävla styrka och den tar jag vara på för dom som inte är så starka. 
45. Jag gillar ärlighet, ärlighet varar längst och känns alltid bäst. 
46. Man kan påstå att jag gillar tatueringar och att jag alltid har en ny ide. 
47. Jag blir förbannad när människor inte ser verkligheten.
48. Jag är allt annat än prydd och 'duktig'. Jag kanske inte snusar och dricker, men jag är stark nog utan det och behöver helt enkelt inte sånt skit. 
49. Ord som jag gillar att uttala 'fel'; lakrits, kaviar, kex, negativ.
50. Jag tror helt allvarligt att jag någon dag kommer förändra världen, iallafall för några person. Och jag antar att 'Gud' bara kan vänta och se helt enkelt. 
Håll höjd. Tack för mig, hej




Kommentarer

  • Carina säger:

    Du är en härlig tjej Julia!
    Du har ett stort hjärta och kommer att uträtta stordåd i ditt liv :)
    Helt säker!!!
    Älskar dig ❤

    2014-12-13 | 20:47:22
    Bloggadress: http://sprangdinagranser.com

Kommentera inlägget här: