youdecide.blogg.se

Min röst.

Men gud vad jobbigt

Kategori: Allmänt

I dagens inlägg, som kommer lite sent, ska jag försöka få in ordet, namnet (vad fan det nu är) "Gud" så många gånger som möjligt. 

Gud vad tråkigt det är att man inte bara kan gå fram till personer som ser trevliga ut och säga 'vill du bli min vän'. Man kan göra det på Facebook, där finns ingen skam. Bara tryck på 'skicka vänförfrågan' knappen, och om människan i fråga trycker 'nej' kan man bara låtsas som att det aldrig hänt, Gud vad enkelt. 
Men tänk när det går förbi en snygg halvsmutsig kille som man (jag) dräglar efter, vad enkelt det hade varit att säga 'hej, julia var namnet', fast om man (jag) skulle göra så mot alla snyggingar skulle man (jag) hamna på psyket inom, ja, en dag antagligen för jävlar i Gud vad många snygga killar halmstad har att bjuda på. Gud, det är helt otroligt. Om det bara vore enklare att ta kontakt med snyggingarna, men det har Gud sett till att det inte ska vara för enkelt. Jag säger snarare 'varför komplicera livet när man (jag) kan göra det lätt'. Men Gud håller nog inte med mig på den punkten, jag menar han har skapat vattenbrist, när det enklaste hade varit att fixa en rinande bäck. Många tycker nog att Gud är den smartaste på jorden, men det är jag som är, jag hade iaf tänkt på en bäck. Tillbaka till ämnet, istället för att 'vännförfråga' snyggingarna står jag och stirrar och dräglar som ett mongo, men det bjuder jag på. 


Gud, påtal om vatten, eller snarare bäck. Är det bara jag som blir så förfärligt törstig när jag duschar? Och det är ju inte så att det vore något problem när man (jag) står i en stor kran full med vatten, men det känns på något vis mindre mysigt att dricka där. Det är inte så fräscht som från ett rent glas. Men samtidigt som jag står där tänker jag 'jag kan vrida om till iskalt vatten och dricka, för varmt är ju inte lika gott, men då kommer jag få kallt vatten på mig' och hur jag än tänker, och till viss del försöker är det fan ta mig omöjligt att dricka på ett bekvämt sätt, och hela tiden tänker jag på hur ofräscht det är. Så jag lägger snabbt den tanken åt sidan och bara längtar tills jag kan dricka riktigt vatten, från glas som en vanlig människa. 

Men Gud vad många 'gud' och 'jag' i detta inlägg. Men eftersom att det handlar om mig är inte alla 'jag' så konstiga, men 'Gud' däremot, det är konstigt för att vara jag. Ja, Gud vad konstigt. 

Tack för mig, hej och Gud. 🙏

Kommentarer

  • Dennis säger:

    Du är rolig du Julius!

    2014-10-06 | 23:17:12
  • Carina säger:

    Jag älskar att läsa dina inlägg Julia :) Du är underhållande och klockren! Fortsätt så!!!!!

    2014-10-07 | 06:54:58
    Bloggadress: http://sprangdinagranser.com

Kommentera inlägget här: